lördag 6 mars 2010

"Dagens afrikanska..." bara på vardagarna...

Ok - erkänner - jag är ingen "übermensch", men jag tar nu åtminstone mitt eget öde i egna händer, och säger stopp för denna frivilliga egenpåtagna ständiga husarrest "Dagens afrikanska låt" i praktiken inneburit...

I klartext - för att kunna leva ett normalt liv, åtminstone på helgerna, låter jag fr o m nu "Dagens..." vara endast en vardaglig återkommelse.

Jag har funderat fram och åter, och tycker det här är en bra kompromiss - mellan mina egna förväntningar om hur jag velat att den här serien skulle utvecklas, och min egen tid/förmåga/hälsa...

Jag hade alternativet att endast lägga upp en "dagens låt", men tyckte att när jag ändå uppmärksammar en artist kan jag lika gärna ta reda på lite mer detaljer om denne. Jag tycker det blir så mycket mer intressant att få in artisterna och grupperna i ett sammanhang. Därför väljer jag hellre att avstå - och att avstå helgerna känns som det mest naturliga.

Då hinner jag leva lite också, och så hinner sittsåren läka innan nästa vecka sätter igång...

---

Berätta vad ni tycker, kom med tankar om artisturvalet, egna tips, eller frågor!

Jag ser på besöks-statistiken att det är ett jämnt flöde av läsare/lyssnare, men jag vet i princip ingenting om era tankar. Har ni tid - släng iväg en hälsning!

Nu ska jag njuta av min "helgledighet"!

--Stefan


Hmmm... det här vore kanske en lösning när man lagt sig och abstinensen sätter in...

1 kommentar:

Trumgottist sa...

Låter som ett bra beslut. (För min del så ligger jag i alla fall flera inlägg efter i läsandet/lyssnadet...)

/ Rikard