måndag 1 mars 2010

Dagens afrikanska låt - summering av andra månaden...

Då har vi hunnit med en djupdykning i Kongo-Kishasas moderna musikhistoria - större delen av februari veks åt Kongo-Kinshasa! Kongo-Brazzaville fick var med på ett litet hörn, men jag hoppas återvända dit till hösten. Sedan tog vi oss med Remmy Ongalas hjälp över till Tanzania för ett litet "skrap på ytan"-svep där, för att nu ha hamnat i Kenya med emigrerande Daniel Owino Misianis hjälp.

Detta roar mig som ett barn, men det taaaar ju så'n tid... Så det är en öppen match om jag ska hinna varje dag - en "Dagens afrikanska låt" vågar jag nog lova att det kommer att bli hela året, och rubriken förpliktigar ju inte till mer, men om det även kommer att innehålla en "dagen afrikanska artist-presentation", som det i verkligheten har varit hittills, är mer tveksamt.

På återhörande i Kenyas musikvärld - för imorgon kommer jag att skriva om en av mina favoritartister från landet!

--Stefan

Inga kommentarer: