torsdag 11 oktober 2012

Hasse Tellemar - en liten hyllning

Hans Erik "Hasse" Tellemar
7 november 1923 - 11 oktober 2012

Hasse Tellemar - han har alltid funnits... Känslan är sådan...

 Jag vill tacka dig, Hasse, för att du och dina samtal, med slutsiffra 7 i det och det länet, gav mina lördagsmorgnar en speciell atmosfär av stillsam hemtrevnad under en stor del av min uppväxt. Jag kan omöjligt minnas hur många gånger mamma och pappa hade radion påslagen ute i köket, och "Ring så spelar vi" var signalen om att det var dags att stiga upp. Från 1968 till 1988 ledde han programmet...

 Jag hörde nyheten nu på kvart-i-fem-ekot om hans bortgång, och vill hylla honom med signaturen man aldrig fick höra till slutet. Hur många har hört hela "Ring så spelar vi"-signaturen?

  Här får ni chansen - Duane Eddy med låten "Goofus":

- Wikipedia-länk om Hasse Tellemar

 --S.

Inga kommentarer: