tisdag 9 oktober 2012

Bloggen (och Sveriges Radio?) i behov av totalrenovering

Jag vill börja med att be om ursäkt för alla PodBean-spelare som oförklarligt bara lagt av i diverse inlägg. Jag har satt igång att återställa dem - inlägg för inlägg, men det kommer ta tid...

Bloggen behöver egentligen gås igenom från första till sista inlägg. För att den inte ska bli ett sorgligt cyberrymdligt skrot som sakta vittrar sönder "byte för byte" med försvinnande bilder, trasiga länkar och ljudexempel som inte fungerar - inte alls som jag vill ha det.

Såsom jag byggt bloggen hittills har den varit i stort behov av ett statiskt Internet, och så vet ju alla att det inte förhåller sig - så gör om och gör bättre, herr Världsmusik-kaféet!

Internetradion är kanske ändå det sorgligaste exemplet på min mentala luftballongs-punka, men saker börjar ändå kännas bättre, och endera dagen hoppas jag att den återuppstått som Fågel Fenix - med en överraskande dimension.

Tills dess finns ju alltid fantastiska Sveriges Radio, med framförallt min ständige överman Lennart Wretlind med sitt fd SR Världen - numera P2 Världen - än så länge!

Oroande nog är en stor omgörning på gång i Sveriges Radios programtablåer, har man kunnat läsa under sommaren - bl a i DN - jag kan verkligen inte se behovet av denna omgörning - det är ju JAG och bloggen som är i behov av renovering - inte fantastiska P2!

Det har varit väldigt tyst om vad som ska vara istället - DN skriver bara "”Kalejdoskop”, ”Klingan”, ”Felicia” och ”Folke” är bara några av de P 2-program i Sveriges Radio som försvinner i sin nuvarande form när kanalen gör sin största omgörning av tablån på sex år. Inte många programrubriker kommer att vara igenkännbara.".

I tidskriften Nutida Musik skriver Andreas Engström den 10 augusti om detta i en debattartikel. I övrigt har det varit tyst, vad jag sett.

Även Kjell Alinge och Eldorado hänger tydligen i luften, vilket gör mig riktigt bekymrad!

Newsmill.se är det lite mer fart - här är länkar till tre inlägg med tillhörande kommentarer i frågan:

20 augusti - 28 augusti - 3 september

Frågan kvarstår alltså - vad kommer att hända? Det är årsskiftet vi talar om, alltså "tämligen strax".

Besked borde därmed komma från ansvarigt håll - tämligen strax - hoppas jag...

 --S.

Inga kommentarer: