torsdag 10 september 2009

Singer/Songwriter 3: John Gorka

Det är lika bra att hålla tillbaka de egna orden, och låta musiken tala för sig själv...

Alla har vi väl mått dåligt då och då - mitt dåliga mående sammanföll ganska väl med upptäckten av denne man. Han blev snart min "gråtfarbror" - någon att vila huvudet mot när allt kändes fördjävligt. Jag kan inte överdriva betydelsen John Gorka (det lite lustiga namnet till trots) haft för mig. Det märkliga är att jag inte uppfattade hans innerlighet på allvar förrän jag verkligen mådde dåligt - idag är det lätt att minnas känslorna så fort jag hör honom igen.

Så, utan att trötta alla med en massa uppgifter om honom kommer här en radda med låtar med honom som alla berört mig - återigen "lämnar jag ut mig själv" med en av mina absoluta favorit-singer/songwriters - John Gorka...

Se till att du är ifred, häll upp ett glas rödvin och luta dig tillbaka:


Samtliga dessa låtar ligger även ute på Världmusik-kaféets Internetradio...



John Gorka kommer under september ut med sitt 11:e studioalbum, som sägs vara mer avskalat än de två senaste, vilket jag tycker känns lovande - jag föredrar det nära uttrycket. Jag upptäckte detta inför denna blogg-postning... Spänd förväntan...

Om ni vill läsa mer om John Gorka finns det några länkar nedan. Tack för att ni lyssnat...

- officiell hemsida
- Wikipedia-länk

Det finns även en hel del live-klipp, av skiftande kvalitet, ute på YouTube...

--S.

Inga kommentarer: